Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

söndag 25 februari 2018

På visit



Sedan några dagar tillbaka är jag i Stockholm och hälsar på mina barn. Christofer är tillfälligt här i några månader och pluggar. Så kul att få träffa båda samtidigt!


Det har blivit många fler steg än jag brukar gå till vardags. Så varmt och skönt väder har det inte varit. Men är man norrbottning så kan man inte beklaga sig allt för mycket. En hel del besök i butiker har det också blivit förstås.


Cornelia och jag var också till Liljevalchs vårsalong. Det var roligt att se! Det var verkligen en blandning av konstverk. 


Och till Katarina kyrka var vi idag. Den accepterande och tillåtande atmosfären önskar jag att vi hade mera av i våra kyrkor. 



Det bästa är ändå att bara få vara tillsammans.


Det har blivit mycket äta och prata. Både ute på stan och i deras hem i Hässelby och Gamla stan.


Jag har världens finaste barn, tycker jag helt partiskt. De är olika varandra på flera sätt, men det är intressant att se gemensamma drag och intressen.  Det är märkligt hur man ibland kan känna igen sig i sina barns "egenheter" och andra gånger förstår man inte riktigt var de har fått sina egenskaper och intressen från. Ja, det är hur som helst fantastiskt roligt att träffa dem! Stackars Owe som var tvungen att vara hemma och jobba! Men snart är det dags för min jobbvecka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar