Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

tisdag 9 januari 2018

7 år sedan




I dag är det sju år sedan började jag blogga. Jag hade inte funderat så mycket på det innan. Utan jag började bara en dag. Och jag kände mig väldigt modig. 




Från början skrev jag varje dag, ibland t.o.m. två gånger om dagen. Nu blir det lite ojämnt två eller tre gånger i veckan, ibland kan det bli längre uppehåll än så.

Naturligtvis har jag under årens lopp, funderat på vad jag kan skriva eller inte. Jag vill helst skriva om det som jag själv tänker på och lever med. Men allt vill och kan jag inte dela på bloggen. Och en del av det som jag är uppfylld av är förmodligen inte särskilt intressant för andra. I bland har jag inget särskilt att skriva om, som idag. 

Men jag har några bilder att visa, som jag tycker om. Jag tog dem med mobilen en morgon för kanske en vecka sedan. Jag tycker att de väcker en viss känsla och kan ge näring åt tankar och fantasi. Jag har själv inte riktigt kommit på hur jag vill beskriva dem. De kanske kommer igen i ett annat blogginlägg.




Fotografierna är ifrån Boden.

Det finns mycket som är vackert, dimmigt, osäkert och spännande.
Låt oss ta vara på det goda.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar