Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

tisdag 5 december 2017

Den lilla och den stora




I morse när jag skulle åka iväg till jobbet, startade inte bilen. Det var visserligen drygt 20 minusgrader, men ändå! Motorvärmaren hade varit på. Den är stor och stark och fyrhjulsdriven. En riktigt bra vinterbil. 
Hur skulle jag göra nu då? Jag kikade på våran lill-bil, alldeles igenisad och inte använd på ganska länge - och där ingen motorvärmare varit på under morgonen.




Som tur var, hade inte Owe hunnit åka till jobbet. Han sa, att innan han skulle sätta i batteriladdaren i den stora bilen så skulle han prova starta den lilla. Jag tyckte att det lät lite väl optimistiskt att tro att den lilla skulle starta. Men se, det gjorde den! Direkt! Den fick stå på en stund med motorvärmaren i, medan Owe skrapade de helt igenisade rutorna. Sedan kunde jag köra till jobbet.




Ja, jag behöver inte skriva något mer, ni förstår nog vad jag tänker... det är inte alltid som man tror, eller som det ser ut att vara... Den lilla är kanske den stora och den stora den lilla...




Misstro aldrig den som verkar liten och frusen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar