Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

söndag 2 april 2017

Ledig helg



Min lediga helg håller på att gå mot sitt slut. Men jag är glad över att jag var ledig just den här helgen. Jag jobbar tre av fyra helger, så det är verkligen "tur" när det stämmer. Helgen började bra med konsert på fredagskvällen i Kulturens hus i Luleå med Amanda Bergman Hollingby och hennes band.


Det var förstås mörkt i salen och vi satt långt bak så det var inte så lätt att få bra bilder.


Amanda kommer från Dalarna och är dotter till en av mina styvsystrar, eller bonussystrar, som det heter nu för tiden. Jag tycker mycket om Amandas röst och hennes naturliga stil. Hon är verkligen en tjej som tänker och uttrycker det ofta i poetiska former. Om jag lyckas ska jag lägga in (längst ner i inlägget) några filmsnuttar som Owe tog. Det är han som har tagit bilderna också.


Amanda pratade mellan låtarna bland annat om hur viktigt det är att vi uppmuntrar varandra och att var och en ska tillåtas att få vara den man är. Alla måste inte vara idérika och framgångsrika. Att "nå sin fulla potential", som det ofta populärt uttrycks, är inte nödvändigt, menade Amanda, det kan t.o.m. vara negativt, för vad gör man sedan?!   




Det var en bra kväll och minst lika roligt var det dagen efter då vi träffades hemma vid köksbordet och pratade. Min bonussyster A var också med bandet på turnén upp till norra Sverige. Det var så roligt att träffas! Amanda och A "gjorde" Boden på lördagen. A:s pappa var gift med min mamma på 70- och 80-talet, men dog tyvärr hastigt 1987.
Önskar A och Amanda och det lilla liv som är på väg allt gott i framtiden!


Vårvintern är här! Underbart!


I dag har vi suttit för andra gången i år i uterummet och ätit middag.
Utan extra värme-hjälp.
Det är vår!


Ev kommer några filmsnuttar från konserten så småningom.
Annars finns det gott om filmer på YouTube.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar