Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

torsdag 6 april 2017

Ordlös





Kanske är de för många
för långt borta
för slitna
för stora

ordlös
tomhänt
räcker jag dig
det jag inte har
inte kan förklara
inte kan undvika

mitt i det
svårfångade
obeskrivliga
står jag
alldeles, alldeles
stilla

och
väntar


(Efterord: Så här efter det misstänkta terrordådet så skulle texten kunna sluta med och andas eller och hoppas istället för och väntar, eller något annat mer lämpligt....)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar