Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

fredag 14 april 2017

Långfredag


(Sagrada Familia, Barcelona)


(Sagrada Familia, Barcelona)


I dag på Långfredagen får vi påminnas om
Jesu lidande, korsfästelse och död.


(Överluleå kyrka, Boden)


Han gick den svåra vägen.
Han bar sitt eget kors.
Han bad: Min Gud, förlåt dem."
Han led och dog på Golgata.
Han gjorde det för oss,
för alla och för oss.

Text: Britt G Hallqvist
Psalm nr 442 
i Den Svenska psalmboken



(kommer inte ihåg var jag tagit detta foto)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar