Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

tisdag 28 mars 2017

Sinnesstämning




Bara några bilder som uttrycker någon slags sinnesstämning,
känsla, längtan
hos mig
just nu.






Kanske är det en bön?


Foto: Cornelia


När vi ber Kyrkans förbön i Matteuskyrkan sjunger församlingen mellan bönerna:

Lyssna Gud, lyssna Gud, hör bönen bakom alla ord.
Endast du, endast du ger oss kraft och mod.

Och jag ber nu:
Lyssna Gud, hör bönen bakom alla bilderna.
Amen.




Alla fotografierna är ifrån Florida 2014.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar