Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

tisdag 27 december 2016

Jul i Boden






Juldagarna har bjudit på omväxlande väder. 
Förhållandevis mycket sol och vackra himlar.






Samling kring krubban på Julafton och Julotta på Juldagen i Matteuskyrkan. Även i år hade vi ett livs levande "Jesusbarn", till allas förtjusning.




Julfirandet hemma var lite annorlunda. Första julen på 30 år som vi inte hade några barn hemma. Men det gick det också, även om vi saknade dem, förstås. Christofer jobbade och Cornelia var med sin sambo och hans släkt. Men min mamma och mina bröder firade tillsammans med oss. För en månad sedan trodde jag inte att mamma skulle vara med... åtminstone inte hemma hos oss. Men till vår stora glädje så blir hon piggare och piggare. Vi är tacksamma för god sjukvård och förböner.




Så håller det här året på att gå mot sitt slut. 
Framtiden är något diffus,
förhoppningsvis övervägande ljus.



2 kommentarer:

  1. Så roligt att din mamma är piggare <3 . Önskar dig och Owe ett gott slut på 2016.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Irene! Vi vill önska dig och din familj detsamma!

      Radera