Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

fredag 23 december 2016

Även den minsta




Även den minsta varelse kan få den största betydelse

-

har jag hört sägas i årets Adventskalender på TV
flera gånger.


Även den minsta julklapp...
även de minsta orden...
även det minsta leendet..
även den minsta uppmuntran...
även det minsta bidrag...
mat
sjukvård
osv

kan få den största betydelse!


Allt behöver inte vara stort och storslaget
värdet är inte beroende av det.


Egentligen är det det som julen ursprungligen handlar om.

Det lilla nyfödda och sårbara barnet
i en ung och osäker mammas famn
i ett enkelt och obekvämt stall
fick den största betydelse
för en hel värld.





Jag vill önska varje bloggläsare
en fridfull och ljus julhelg!

Ta med dig orden:
Även den minsta varelse kan få den största betydelse!

Ibland är det du och jag som är den minsta
och av största betydelse!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar