Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

söndag 22 november 2015

Tur och retur




Vi har i helgen besökt vår son i Umeå. Ju mer vi närmade oss Umeå desto mer snö. Det yrde och blåste. Jag hade köpt en stor vit Snöflinga på Urbanstore till ett av hans fönster - och den passade bra in där bland alla de andra snöflingorna som täckte hela fönstret!




Som alltid är det roligt att få träffa sina barn!




Det är mycket som händer i världen. Det är mycket oro och ovisshet, misstag, spekulationer - och mycket som sker i det dolda, som vi inte har en aning om... mitt i allt detta får vi leva våra liv, en stund i taget. Vi vet ingenting om morgondagen, men det finns anledning att känna tacksamhet och glädje för det som fungerar, är bra, gott och hoppfullt. 




Från fönstret i det rum som vi bodde i inatt såg vi kyrktornet från Umeå stads kyrka höja sig över husen. Även om det i sig bara är en byggnad så symboliserar det för mig något som består, som tar emot varje människa och som vill ge kraft och mod.


1 kommentar:

  1. Fina bilder och tankar. Tacksamhet över det lilla i det stora.

    SvaraRadera