Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

lördag 3 oktober 2015

Första frostnatten



Första frostnatten. 
Ja visst gör det ont när knoppar brister... 
(Karin Boye)

Ja, visst är det så.
Men det gör också ont när blommor vissnar,
när mörkret och kylan kommer.

Ändå ska jag inte klaga, vi har haft en lång och fin sensommar.
Än finns det blommor och grönsaker kvar som klarat sig.



Sparris

Vi har glädjen att ha vår son Christofer hemma i helgen.
Det värmer och lyser upp, alla frostnätter till trots.




I mina förberedelser inför morgondagens Ängel-gudstjänst, 
såg jag ett citat av Annika Borg i Kyrkoalmanackan 
som jag vill skicka med dig:

Lev inte fortare
än din skyddsängel kan flyga.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar