Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

tisdag 13 oktober 2015

Måleri



När jag kom hem sent igår kväll från en akvarellkurs, så var det som om målarkursen fortsatte...


och fortsatte... himlen målades i olika gröna nyanser med lite lila inslag, hemma på min egen tomt!


Vi hade pratat om hur färgen - tillsammans med vattnet och papperet - ibland lever sitt eget liv, hur den kan röra sig och ta plats utan våran kontroll. Så var det också med norrskenet. Det var häftigt! 


Jag tror att Gud också gillar att måla!


Fotona är bara tagna med min lilla kamera, utan stativ och andra hjälpmedel...

1 kommentar:

  1. Fantastiskt konstverk! Vilken känsla att få stå mitt i det.

    SvaraRadera