Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

fredag 25 januari 2019

En vanlig dag




Ja, nu är vintern här på riktigt. 
Det är snö och det är kallt.




Vår stora Ornäsbjörk är klädd i vitt. 
Känns som om hela trädet är beslöjat.




Det är märkligt att rimfrosten 
kan "hänga kvar" så länge...
Det är nog nästan i två veckor nu.




I söndags sjöng vi i Matteuskyrkan 
en av mina favoritpsalmer:
En vanlig dag. Text av Anders Frostensson.
Det är nr 946 i Psalmer i 2000-talet.
Jag citerar v1 och 3:




1. En vanlig dag 
när inget särskilt händer
kan ge mig det 
som jag behöver mest.
En dag som syns mig 
grå och utan mening
kan himmelrikets Herre 
bli min gäst.

3. En vanlig dag 
går Gud omkring på gatan.
Han stannar där de andra går förbi.
Ett ord, en blick 
och den som varit utstött
blir löst från rädslan, 
reser sig, är fri.


Det finns fullt av vanliga dagar, 
tänk, då kan något särskilt hända...!





Fotografierna är ifrån Boden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar