Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

tisdag 8 januari 2019

2019 en bit av vår livsresa




Vi har hunnit en bit in på det nya året, en del av hela vår livsresa här på jorden. En del människor har långt kvar att resa, andra har kortare bit kvar. Det förunderliga är; att ingen av oss vet säkert när resan tar slut. Det gör att varje del av resan är värdefull på sitt sätt.

Välsignelsen nedan är en bön och en önskan för mig själv och min familj, liksom för er som läser orden. En resa har nästan alltid moment av osäkerhet. Må vi få resa eller gå det här året till mötes med tillförsikt och glädje över varje livsdag vi får




VÄLSIGNELSE
Må Guds välsignelse omsluta oss
Må änglar och vänner dela vår resa
Må vi bli visa och starka och kreativa
Må vi få fira livet och hoppfullheten
Må bilderna av Gud växa i oss
Må skrattet och gråten* göra oss hela
Må livets glädjebud göra oss uthålliga
Alla dagar på resan hemåt


(En välsignelse som har jag hittat bland papper som jag just nu sorterar. Tyvärr vet jag inte vem som har författat orden. Jag har ändrat ett ord: gråten, istället för modet*, som det stod i texten. För jag tror att gråten är en viktig del i helandet). 




Fotografierna är ifrån Boden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar