Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

söndag 11 juni 2017

Ibland är det roligare än annars...





I denna ljuva sommartid... började vi med. Och det blev verkligen en ljuvlig dag! Mopedgudstjänst i Brobyn utan för Boden. I Brobygården. Eller rättare sagt utanför.





Vi fick ännu en fantastisk sommardag. Många mötte upp, både från Boden och från byarna runt omkring Brobyn. Och så  alla dessa underbara mopedister! Det var en fröjd att se dem komma på rad och svänga in på gården. Så roligt att de ville vara med!

Gudstjänsten avslutades med ett ovanligt postludium, där vi alla fick vara med och sjunga: Min fars moped! På melodin: Da da run run run.








En del kom också i bilar.



Efter gudstjäsnten var det (minst sagt!) mumsigt kyrkkaffe. Byaföreningen i Brobyn hade bakat gott fika! Och tipsrunda. Moppe-frågor! En del kunde mycket, andra ingenting :-)



Här är ett gäng som fikar i solen.



Andreas Printz, Matteuskyrkans musiker, är en passionerad mopedälskare och initiativtagare till den här dagen. Här ger han svaren på tipsrundans frågor.



Jag tyckte mycket om omgivningen!




På vägen hem var det för lite luft i ett av däcken på en av mopederna. Som jag förstod det, så var det inte så ovanligt med någon form av krångel. De är vana att meka och att hjälpa varandra.



Som tur var, så hade en av dem en flakmoped!



Allt går att ordna...





En rolig söndag på många sätt!
Kanske kan det bli en tradition...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar