Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

tisdag 6 juni 2017

Inre och yttre värme




Efter en veckas ledighet på Kreta kom vi tillbaka till Boden igen i går kväll. Fortfarande känner vi värmen i våra hjärtan och på vår hud från underbara dagar i Rethymno.

https://www.reseguiden.se/reseguider/rethymnon-for-nyborjare-5840





Vi bodde på det enkla och trevliga lägenhetshotellet Marva lite utanför staden, där vi hade utsikt både över bergen och olivodlingar.



Ni som följer min blogg vet att jag har släkt här på Kreta och i norra Grekland. Vi träffades på eftermiddagarna och kvällarna. Alltid så mysigt!




De första dagarna var också Lilla S:s morfar Haris här. Det var roligt att han hade möjlighet att vara här så att vi kunde träffas!

Anledningen till Haris röda färg i ansiktet var den starka kvällssolen, som förgyllde kvällen på terrassen.





En hel del sol och bad och lek blev det.





Och promenader och utflykter.




Det finns såå mycket fint att se!




Jag visar mer en annan gång.

Mycket värme följer oss både till det inre och yttre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar