Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

fredag 9 september 2016

Grå dag med färg





Tänk att en mulen dag kan innehålla så mycket färg!


Tänk att det kan finnas skratt och humor 
i det mest allvarsamma.


Tänk att skratt och tårar, död och liv,
kan ligga så nära varandra.


Tänk att det kan finnas så mycket kärlek 
i en sårig och svår situation.


Tänk att det finns så mycket kontraster,
så många nyanser 
här i livet
och
hur de går in i varandra...


Tänk att livet verkligen inte är svart - vitt!


Cornelias blogg:
http://blog.corneliaryas.com/
(jag ser inte Cornelias foton på min telefon, men på laptopen)

2 kommentarer:

  1. Nej. Livet är verkligen inte svart-vitt. Där finns så oändligt många nyanser, färger och former. Ändå är det svårt att se för en del. Och jag tänker att vi får hjälpa varandra att stanna upp för att se skönheten, när så mycket annat pockar på. Att inte stanna vid att det är mulet, utan också se de färgsprakande bladen.

    SvaraRadera