Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

söndag 24 augusti 2014

Upplopp och demonstrationer...


En missvisande rubrik. Förlåt.



I skuggan av demonstrationer och upplopp i Malmö har vi levt ett idylliskt liv några mil därifrån.




Skåneland verkar vara ett landskap med mycket på liten yta. Bara 10 minuter till allt.




Vi bor på Ola-Nils Gård i Ö Hoby eller Örnahusen, som det också kallas för. Mycket fint bor vi här i ett hus med stenväggar och träbjälketak ( de tekniska namnen är kanske något annat), och innergården är så där mysig som man bara kan drömma om att ha det själv. Kullerstenar, stora träd och blommor...



Återkommande ljud från oss har varit: Ååååå, å så vackert, titta, vänta jag måste fota, ska vi fika ...



Träden är ju fantastiska! Vi som mest har björk, gran och tall, kan inte sluta fascineras över de vackra träden här, inte minst Ek och Bok. På den övre bilden är en bokhäck! I min värld kan man inte tänka sig en lyxigare häck...



Bara en liten detalj från samma trädgård. 

Så här vid frukostbordet har jag inte så mycket tid att blogga... Vi ska snart iväg på nya äventyr... 
Här kommer LITE (av många!) bilder.




Besök i vackra St Olofs kyrka. Visar mer bilder sedan.






Allra mest är det havet, ljuset, de stora träden (inkl fruktträden) och de böljande fälten som fängslat mig. Österlen har definitivt fått en plats i mitt norrbottniska hjärta.

Mer kommer en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar