Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

fredag 29 augusti 2014

Ola-Nils gård



Mina sista dagar på semestern tillbringade jag på Österlen, som jag berättat tidigare, tillsammans med två vänner/arbetskamrater. Vi bodde på ett så fint ställe, som jag gärna vill visa och rekommendera: Ola-Nils gård.
Länk till Ola-Nils gård





Jag älskar den här underbart fina innergården.


Även inifrån kunde man njuta av gården.


Det var en rymlig, ljus och mysig lägenhet med flera rum.


Observera kranen som står på golvet till vänster på bilden.


En rolig detalj från annan tid i detta hus.
Jag vågade inte skruva på kranen; vad skulle komma ur den?
Vatten, vin, ingenting...?


Ett av två sovrum.




Det var en fin by överhuvudtaget. 
Här är vi i en annan trädgård och snusar på de vackra blomstren.


Kaprifol?


Vi har sett så mycket vacker växtlighet de här dagarna
och hört så många namn, som jag tänkte att jag skulle komma ihåg -
men naturligtvis gör jag inte det.


Här från Örnahusen gjorde vi många utflykter,
som jag får berätta om en annan dag.

Örnahusen är en liten kustby
som ligger mellan Norrekås och Spraggehusen
i Östra Hoby socken i Simrishamns kommun.
Örnahusen ligger ungefär mitt på Österlens sydöstra kust,
enligt Wikipedia.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar