Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

fredag 7 december 2018

Vintervitt



(Utanför Skogskapellet, Boden)


(Boden)


Jag har bara tagit några få foton de här sista dagarna när det har varit så vackert. Tänker att det kommer fler dagar ... Nu har i alla fall snön kommit.


(Utanför Skogskapellet, Boden)


Det har blivit avsevärt ljusare, "varmare och mjukare" var det någon som sa i dag, trots de -19 graderna i morse. Det blir också tystare, mer dämpat ljud.


(Vid församlingsgården i Harads)


Den riktiga advents- och julkänslan börjar infinna sig. Snö gör stor skillnad.


(Från Edefors kyrka, Harads)


På en begravningsgudstjänst idag läste jag profeten Jesajas ord, som jag tycker mycket om:

Det folk som vandrar i mörkret
skall se ett stort ljus,
ja, över dem som bor i dödskuggans land
skall ett ljus skina klart.
Jesaja 9:2


Guds kärleks ljus når ända fram till det som är livlöst och kallt.


(Lampa i  Edefors kyrka)


Edefors kyrka i Harads, en del av Svenska kyrkan i Boden.
En av de vackraste kyrkor jag vet!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar