Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

lördag 1 september 2018

Adjö sommar, eller??




Är det dags nu att ta adjö av sommaren?
Kommunen verkar i alla fall förbereda sig för vintern och snön.

Det gör nästan ont i mig när jag ser de där första snö-stolparna...





Hösten gör sig påmind på flera sätt, med fukten och dimman


och mörkret.



Allt har sin tid.

Det finns väldigt mycket fint med hösten också.
Den klara luften.
Alla färgerna.
Frukterna.




Just idag, första september, känns det dock lite konstigt att säga adjö till sommaren. I dag har det i solen varit sommarvarmt och i morgon ska det vara ännu varmare. På min telefon står det att det ska vara + 22 grader. Sommaren har lite svårt att slita sig, den vill stanna kvar. Det känns som att sommaren och hösten har en mötesträff just i dagarna och försöker göra upp om vem som ska vara här. Vi vet ju vem som kommer att vinna, men det ser ut att dra ut lite på tiden.

Varje dag och årstid har sin tjusning. Känner mig nog, om jag tänker efter, ganska redo att gå hösten och vintern till mötes. Snart. 

I morgon har vi i alla fall höstupptakt i Matteuskyrkan i Boden. Vi räknar med att starta höstterminen med att fira gudstjänsten ute i solen och värmen. Det ser jag fram emot.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar