Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

onsdag 19 september 2018

Att leva sin dröm




De flesta av oss bär på drömmar.


Drömmar är till sin natur inte alltid så realistiska. Det är därför de är drömmar. Inom oss finns: "Tänk om...". Och tänk ibland uppfylls drömmar! Det är därför vi inte kan sluta att drömma. Att hoppas och be.




När vi var på bröllop i Sfendamos Wood Village i Naousa (som jag skrev om i mitt förra inlägg) så pratade vi med mannen (se bilden ovan) bakom denna fantastiska anläggning, som alla bilderna i det här inlägget kommer ifrån.



Det här var hans dröm! 



När han förlorade sitt arbete - fick drömmen plats och möjlighet att förverkligas.










Drömmar som blir mer än drömmar, kan innebära mycket arbete. Kanske mer än vad man trodde när man drömde som mest. Men det kan det vara värt!



Att Sfendamos Wood Village inneburit mycket arbete och planering av hus, inredning, miljö, växter mm det tvivlade vi inte på när vi vandrade omkring där. Allt är så genomtänkt och gediget.

Det var nästan som att vara i en sagovärld. Jag accocierade till Sagan om ringen. 






Bara en detalj av allt vackert och fantasieggande som fanns där, var de ojämna och vackra stenarna!



Vad drömmor du om?
Drömmar kan vara i alla storlekar och format.



Så fint det är när någons dröm blir verklighet, och att det i den verkligheten ges plats för andra att drömma. Att hoppas och be.

Så är det med Sfendamos Wood Village. I deras reklam står det: Sfendamos - It´s where dreams come true!

Sfendamos ligger 3 km  från en berömd skidanläggning.
Det är 20 min från den gulliga och oförstörda (av turismen) staden Naousa med sitt rena och klara vatten och fantastiska vinodlingar. 
Det är 1,5 timme från Thessalonika.
Sfendamos ligger 1300 m.ö.h.




Sfendamos Wood Village ger en bild av Grekland som vi inte är vana att se. Grekland är så mycket mer än bara öar. Även om öarna inte är så "bara" minsann!






En dag kan också du och jag få leva vår dröm!

Eller, kanske lever du den redan? 




(Fotografierna har Owe och jag tagit)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar