Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

onsdag 20 juni 2018

Utflykt






Matteuskyrkan anordnade för fjärde året i rad en församlingsutflykt över dagen. 

Allra först besökte vi Rosfors bruk. Det var regnigt och ruggigt men mysigt. Här inne intog vi vårt medhavda förmiddagsfika.





Sedan fortsatte färden. Några valde att åka till Grans naturbruksmuseum och se på fantastiskt vackra gamla jordbruksredskap i en rundloge.






Andra valda att besöka Annicas trädgård, som ska vara Piteås största handelsträdgård.










Efter en god lunch på Rosenboden i Rosvik gick vi några steg till fina Rosviks kyrka. Här fick vi en stunds andakt och ett par medarbetare där berättade för oss om kyrkans historia och den verksamhet som de har.




Dagens utflykt på ungefär 18 mil sammanlagt avslutades i Alterhedens rabarberi i Altersbruk (hör till Piteå).




Visste ni att det finns ett hundratal olika sorters rabarber? Det är ungefär ett 50-tal sorter av dem som är ätliga.





Det var ett mycket trevligt ställe. Jag gillade lampan gjord av en köttkvarn!




Också här fick vi del av ställets historia. Dessutom provsmakning och eftermiddagsfika med rabarberpaj.



Många roliga saker fanns att köpa. En tvål som hade namnet "Bonde söker tvål" till exempel.






Det blev en lyckad dag, tycker jag.

Min man hade tagit ledigt från jobbet och var med på utflykten. Det blev en trevlig bröllopsdag för oss, för det var igår den 19 juni som vi vigdes för 36 år sedan.  





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar