Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

tisdag 14 november 2017

Sten på sten






Ett av de mest bestående intrycken från Madeira var alla "roliga" vägar och trottoarer. Gatstenskonst, skulle man kanske kunna kalla det. 






Tänk, vilket jobb att lägga alla dessa stenar!



Ett helt torg!



Det fanns alla varianter.








Kanske skulle sådana som jag, som har dåligt lokalsinne, men ganska bra bildminne, kunna lära sig att hitta bättre - om man inte blandar ihop de olika mönstren förstås... Roligt var det i alla fall. Aldrig har jag väl tagit så många foton på marken förut.



Överallt olika mönster.





Här en trappa i ganska små stenar.




Allt var inte i svart/vitt. Inte så långt ifrån där vi bodde så var dessa stenplattor i glada färger. Det var roligt att promenera! Alla vägar var spännande att gå.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar