Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

torsdag 21 september 2017

Mitt i allt





FÖRBÖN MITT I ALLT


Livets Gud,
när vi travar på i gamla hjulspår,
när vi inte vet vart vi ska ta vägen,
visa oss riktning.

När vi slits mellan allt vi vill och borde,
när vi inte har något alls att hitta på,
ge oss närvaro.

När vi ser ansikten överallt
också när vi blundar,
när ensamheten skriker tomt,
ge oss kärlek.

När vi inte vågar välja,
när vi inte vet vad vi ska ta oss för,
ge oss kloka tankar
och varma hjärtan.
Amen.

Från Tro och Liv, Texter för reflektion och samtal, Argument






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar