Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

tisdag 12 september 2017

Att ta vara på




Jag såg henne en gång när vi åkte förbi. En inte alldeles ung kvinna som pysslade, nej, arbetade i sin fantastiskt fina lilla trädgård i Norrlands inland. Hon hälsade så rart när vi åkte förbi. Ändå hade jag inte modet att stanna och säga hur fint hon hade det och fråga om jag fick fotografera.






Nästa gång vi åkte förbi, var hon inte där. Då "tjuvtog" jag dessa kort. Kanske någon som läser detta känner igen och vet vem hon är. Jag blev i alla fall alldeles tagen av det enkla och vackra och hur stenar, växter och saker tagits till vara. Känslan är att hon älskar denna plats och sina växter, att hon sköter allt med stor ömhet och glädje. Hon har inte el (kanske solceller) och förmodligen inte vatten (i kran), men hon kan verkligen ta vara på det hon har! Jag blev nog lika mycket berörd av kvinnan som av växterna.




Jag önskar denna kvinna mycket kärlek, omsorg och uppskattning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar