Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

måndag 21 augusti 2017

Det finns mycket kärlek!




Trots all ondska och våld i världen finns det mycket kärlek! Ondskan får mer uppmärksamhet än vänskapen, omsorgen, kärleken, därför finns risken att vi nästan glömmer bort allt gott som också finns!.

Tänk, fortfarande finns det människor som blir kära i varandra, föräldrar som älskar sina barn, barn som i kärlek tar vård om sina föräldrar och män och kvinnor som bryr sig om sina medmänniskor!





Själv har jag i helgen blivit extra mycket påmind om kärleken och dess styrka. Jag har haft två lite annorlunda vigslar utomhus i gråmulet väder och duggregn - men gifta blev de och mycket kärlek var det!

Jag har också träffat ett par för planering av Förnyelse av vigsellöftena. Det var roligt! Det har jag inte haft förut. Verkligen något att rekommendera! Det kan vara ett sätt att fira sin bröllopsdag; 10, 20, 30, 40 eller 50 års bröllopsdag! Tillsammans med familj, släktingar och vänner eller enbart själva.

Förnyelse av vigsellöften passar också att göra om äktenskapet en tid varit vingligt och tankar funnits på att gå åt skilda håll, men beslutet ändå blivit att stanna kvar hos varandra. Det kan vara fint att markera det på detta sätt.





Jag har också fött möta mycket kärlek själv i helgen. Inte minst på min ojämna födelsedag via sociala medier, telefon, möten - Tack alla!!

Det gäller att ta till sig all vänlighet, uppskattning, uppmuntran och omsorg som finns att få - så att vi inte kvävs av det onda som vi ständigt blir påminda om.

Det finns - trots allt - mycket kärlek! Kärleken består! Kärleken är stark och mäktig!

Kärleken finner inte glädje i orätten, men gläds med sanningen.
Allt bär den, allt tror den, allt hoppas den, allt uthärdar den.
(från Kärlekens lov, 1 Kor 13)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar