Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

tisdag 14 februari 2017

Små små ord av kärlek




Nu håller vi på och gör det sista i vår stuga i Buddbyn. Om ett par veckor lämnar vi över den till den nya ägaren. Det känns lite märkligt. Men bra. I stugan har vi två olika broderade bonader med samma budskap. Passar ju bra i dag på Alla hjärtans dag.

Små små ord av kärlek
sagda varje dag
hemmet gör till himmel
livet ger behag

På den andra bonaden som går i grönt, är texten lite mer begriplig:

Små små ord av kärlek
sagda varje dag
ger åt livet lycka
hemmet sitt behag




Vad ska man spara? Vad ska man göra sig av med?

Jag läste ett bra citat, som jag upprepar och upprepar till mig själv, när jag har svårt för att skilja mig ifrån någonting:

Det du inte kan ge bort,
äger du inte.
Det äger dig.




Nu måste jag sova.
God natt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar