Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

onsdag 31 augusti 2016

Onsdag kväll




Börjat kika på söndagens tema och texter idag. Till varje söndag finns två alternativ på "Dagens bön". Söndagens andra bön tyckte jag mycket om. En bön som jag vill be:

Barmhärtige Gud,
när oro och bekymmer får makt över oss,
hjälp oss då att vila i dig,
skilja mellan stort och smått
och lämna framtiden i dina händer.
I Jesu namn.
Amen.


På Svenska kyrkans hemsida finns varje dag en bibelvers. Dagens bibelvers var:

Du gjorde vägen fri framför mig
och gav stadga åt mina steg.
Psaltaren kap 18 vers 37

Det vill jag tro på.





Söndagens tema är:
Ett är nödvändigt

Det är Friluftsgudstjänst - om det går att vara ute, annars är vi inne - på söndag i Matteuskyrkan kl 12 (Boden). Efteråt äter vi Surströmming tillsammans. Det är förstås frivilligt :-) Och knappast det enda nödvändiga i livet! Det finns nog alternativ...  :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar