Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

lördag 20 augusti 2016

Ännu ett år på nacken



Långa, ståtliga liljor och en vas fick jag av Christofer och hans tjej som födelsedagspresent. Liljor är bland de vackraste blommor jag vet.




Nästan som en födelsedagspresent kom boken Kyrkoårets gudstjänster (Förlag: Argument) på posten, som en gåva för att jag har två dikter med i boken. På två av kyrkoårets viktigaste dagar; Juldagen och Påskdagen. Roligt!

Från NSD 13 augusti 2016

Dagen avslutades med en konsert av Amanda Bergman på Musikens makt på Gültzaudden i Luleå. Amanda är dotter till en styvsyster till mig.



Det var en mycket fin upplevelse att få lyssna på Amanda! Jag gillar hennes röst! Så det blev en lyckad avslutning på den här födelsedagen. Vi tog många kort och några korta filmer, det kommer som ett eget blogginlägg endera dagen.


Den regniga och gråa dagen blev en vacker kväll på Gültzaudden, Luleå.

TACK för alla gratulationer!

2 kommentarer: