Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

lördag 23 juli 2016

Att vila en stund



Så där ja. Nu har vi bytt ut det "gamla" IKEA-slagbordet mot ett äkta gammalt slagbord med lådor i kortändarna. Bordet köpte vi på en auktion i Fjällbonäs från min farmor och farfars hus. Jag skrev om auktionen för några inlägg sedan. Det här bordet passar bra i vår kyrkstuga i Gammelstads kyrkby.

De trötta benen och fötterna till vänster i bilden ovan tillhör min man.




Efter att ha skjutsat vår dotter (som just nu är hemma på besök några dagar) till Luleå och en del ärenden på stan, var vi tvungna att vila en stund. Det är bra att det finns platser att vila på. Alla har inte förmånen att ha en kyrkstuga, men det kan finnas en parkbänk att sitta på, eller en kyrka att gå in i... jag behöver lära mig mer att ta vara på tillfällena att vila, istället för att bara skynda vidare. 




Tidsmässigt förlorar man förmodligen ingenting på att ta små pauser ibland, för att få mer kraft och energi. Att dricka lite te och ta en mazarin till kan plussa på tillvaron lite grand. En del föredrar kaffe, obegripligt för mig, men vi är olika vi människor... :-)




Det är en kyrkstuga till salu inte så långt ifrån våran, om någon skulle vara intresserad. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar