Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

onsdag 13 juli 2016

Luftrum



Alla behöver vi luftrum.
Andningshål.




Hon tog min hand i sin lilla
ledde mig ut ur huset
stängde dörren om förtretade röster
hårda ord

Bestämt förde hon mig upp
till en grönklädd kulle
visade mig en sten att sitta på

Stolt och tyst
tittade hon på mig
Här är mitt luftrum, sa hon

Vinden, luften, rymden
bekräftade
Det var sant
Det var hennes andrum i tillvaron

Mitt luftrum, sa hon
plockade upp två karameller ur fickan
en till sig själv
en till mig





Alla behöver vi luftrum.
Andningshål.

Ingen har rätt att kränka vårt luftrum.


(Från Triloba trädgård, Hortlax)


2 kommentarer: