Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

lördag 4 juni 2016

Kreta



Vi är nyss hemkomna från en knapp vecka i Kreta. 
Vi har bott i den vackra staden Rethymnon. Tredje största staden på Kreta.


Utsikt från hotellet.
Vi bodde bra, nära hamnen och stranden och samtidigt centralt i stan.


Det bästa med Kreta var den här lilla tjejen och hennes föräldrar!
Tack vare dem har vi fått se fantastiskt mycket vackert de här dagarna,
ätit god mat och bara fått vara tillsammans.



Min kusindotter med familj bor här i Rethymnon. De bor några kilometer från centrum, högt upp, på väg mot bergen med en fantastisk utsikt. På deras stora och härliga balkong tillbringade vi många timmar. Det var skön luft och mycket fridfullt.










Mycket god mat tillagades också här!


Det anade katten i kvarteret också. Men då var både maten och gallret borta...

Nu har våran son kommit hem - så jag berättar mer en annan gång...
Vi är i alla fall supernöjda med vår semestervecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar