Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

onsdag 30 juni 2021

En man som heter Owe.

Augusti 2019


Det här blogginlägget ska handla om Owe. Min man sedan 39 år tillbaka. För han fyller år idag. Inte alls någon livshistoria eller så. Bara några bilder. De flesta från stugan.

 


Owe blev farfar. November 2019.



Owe blev pappa för första gången. September 1986.


Juli 2019

Owe och Cornelia har precis börjat bygga Cornelias stuga.


Och nu har de kommit till taket. Juli 2019.


Owe är inte precis den som ligger på latsidan. 

Han finns till för hela familjen. Och många andra.


                                                                          Maj 2021
Här byggs det altan.





Det finns en som ser upp till de stora grabbarna, dvs pappa och farfar. Farfars verktyg var väldigt tidigt intressanta. 




Men farfar kan inte bara snickra, han kan göra andra saker också.



Plantera växter till exempel. Juni 2021.


Owe betyder förstås jätte-mycket för mig! 

Han har alltid ställt upp för mig 

och stått på min sida. 

I alla lägen.


Tack

Tack för att just du finns, håller dig till mig

Jag ska aldrig ta för givet att somna bredvid dig

Tack för alla gånger du sträckt ut din hand

Och hjälpt mig komma upp ur det jag hamnar i ibland

....

Tack för att just du finns

Håller dig till mig

Låt av Bo Kaspers Orkester



Bara ett litet exempel på det Owe gör för mig. Han gör egna anpassade passepartouter till mina målningar och ramar sedan in dem. Jag skulle aldrig kunna räkna ut måtten och kunna skära rakt, för att de dessutom ska kunna passa i en ram! Men det är bara ett exempel på allt...


Grattis på födelsedagen, min alldeles egna man Owe!


2 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag får sända mina Gratulationer till Owe, som har födelsedag!

    Jag har fortsatt någotsånär klar bild från er familjs tillhåll i Jordbro, på -80 talet - tror jag det var!

    Med Gudstjänster och möten, som berikade både mig och många andra personer, menar jag!

    Sedan den tiden, har mycket hänt! Ni i familjen flyttade - och till slut hamnade i Norrbotten! Jag själv flyttade till lilla Ramnes i Norge - och jag har bott här sedan drygt 23 år!

    Men jag är mycket angelägen, att ha god kontakt med mitt hem-land Sverige! Genom telefon-samtal, Facebook-kontakt och mail!
    Just nu råder Corona-pandemi - men annars reser jag mycket på besök i Sverige! Allra mest till min närmaste svenska stad Strömstad i norra Bohuslän, och fler andra platser - men det viktigaste är att få komma hem till Stockholm, där jag har systrar och deras familjer!

    Ha' det så fint fortsatt både Du Owe, men också till familjen i övrigt!

    Ramnes, Norge 2021-07-01

    Många hjärtliga hälsningar

    // K.A. ILO NILSSON

    SvaraRadera
  2. Tack för din hälsning, Ilo! Det var fint att få höra ifrån dig. Owe och jag önskar dig allt gott! Guds fred!
    Varma hälsningar, Owe och Birgitta

    SvaraRadera