Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

onsdag 17 februari 2021

"idag är det februari"

 



Snart blir det vår

men just idag är det februari

och snön finns kvar på åkrarna

och fåglarna väntar med sången.

Idag är också en dag.

Det finns frid här för den som vill.

Ylva Eggehorn, Natt och Dag Ord för årets alla dagar.




Snart blir det vår. Känslan är som slutstrofen i en dikt som min mamma har skrivit:


...Och jag känner

en kittlande

aning

om en ny vår!

Astrid Hollingby Almroth


Den där kittlande aningen kan man känna trots att det är februari, massor av snö och minus 24 grader kallt! Snart är det vår. En ny vår! Men redan i dag finns det frid här för den som vill, som Ylva Eggehorn skriver.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar