Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

tisdag 14 maj 2019

Olika ögonblick




Våra dagar är en blandning av intryck och ögonblick. Tillsammans gör de något med oss. 

I det här blogginlägget har jag samlat några av de senaste dagarnas ögonblick. Var och en - och tillsammans, gör de mig glad och tacksam.




På kalas härom dagen :-) Inte glad bara för allt det goda som det bjöds på, utan också för värmen, glädjen och hjärtligheten.




Den här gungstolen i Porsökyrkan i Luleå gör mig rörd och glad för historien som ligger bakom. Den har en hedersplats i entrén. Den signalerar också något gott till alla som kommer, tycker jag.




En bild från söndagens gudstjänst. Carl-Anders Markström (emeritus organist i Överluleå församling), spelar på sitt eget byggda instrument, som han kallar för Flöjtpositiv. Så vackert gjord och så vackert ljud. Det blåa passade dessutom så bra in i Matteuskyrkan som har många blåa detaljer. 




En vän med sitt vackra hårsmycke. Och med mycket kärlek!




En stund ensam på ett café. Tid över att sitta ner och reflektera.




Till slut en ögonblicksbild hemifrån i söndags. Efter gudstjänsten. Jag sitter i fåtöljen i hörnet och "hämtar andan", som man brukar säga och njuter av värmen från öppna spisen. Utanför öser regnet ner.  

Små och stora ögonblick fyller våra liv. Det är svårt att värdera den ena före det andra. Allt tillsammans bygger våra liv. Alla ögonblick och intryck som vi ser och tar till oss samlas och skapar något inom oss. Därför har det förstås betydelse vad vi väljer att fokusera på. Mer betydelse än vad vi kanske tänker på. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar