Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

fredag 10 maj 2019

Hoppet är framtid




Vissa strofer, eller melodier  fastnar ibland i huvudet och kan finnas kvar rätt länge. Det är ju positivt om det är något som är bra. Men det är ingen garanti. Den här gången är det en bra psalm som har fastnat i min hjärna. Eller kanske hjärta.



Jag citerar tredje versen på Psalm Herren lever nr 155 i Den svenska psalmboken:

Herren lever, orden når oss:
Se, jag gör allting nytt. Framtiden väntar,
res dig, gläd dig som människa.
Text: G. Bexell 1971


Ord som jag gärna tar till mig nu, så här bara några veckor kvar till en ny tid i mitt liv.
Framtiden väntar, res dig, gläd dig som människa. Japp! Det ska jag! Hoppas att du kan göra det också! Det som väntar kan se väldigt olika ut. Önskar dig en god framtid.  Ja, som det står i första versen: Hoppet är framtid, nu är livet, vår möjlighet.



Trevlig helg!


3 kommentarer:

  1. Vilka fantastiska bilder du satt in under "Jul"./A

    SvaraRadera
  2. Jag får nästan 😧 panik när du säger att om någon vecka börjar ett nytt kapitel i ditt liv.Jag
    hoppas jag finns med./A

    SvaraRadera