Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

måndag 15 oktober 2018

Skuggor av verkligheten




Utan att vi tänker så mycket på det, ser vi skuggor och reflexer av den verklighet vi har omkring oss. Ibland kan det vi ser försköna den sanna verkligheten. Andra gånger är det tvärtom.




Ibland måste vi lyfta blicken från skuggorna på marken, som ibland kan förtrolla oss eller skrämma oss - 



- och se vad skuggorna försöker avbilda, annars kan vi lätt få en skev bild av verkligheten.




Vad lämnar jag för skuggor omkring mig? Vad förmedlar jag för bilder till min omgivning? Överensstämmer det med verkligheten?




Ibland ger vi ett svagt intryck -
eller avtryck.




Andra gånger är det skarpare.





Det beror på ljuset.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar