Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

onsdag 11 juli 2018

Vilka naturfenomen!




Så mycket spännande fenomen det finns i naturen! Bara det lilla landet Island visade oss de få dagar vi var där på fantastiska märkligheter. Här är en vulkankrater. Kolla, vilka färger!





Otroligt vackert! Men enormt mycket mygg! Det syns kanske hur Owe och Christofer försöker skydda sig?








För min del var detta en av favoritplatserna under vår resa. Men det var ju inte heller så dumt att efter detta åka och bada i en varm källa.




Inte mer än 10-12 grader i luften. Men riktigt varmt i vattnet! Denna plats hette Gamla laugin - Secret Lagoon. Den Blå lagunen i Reykjavik, som kanske är mest känd, var fullbokad. Detta passade oss perfekt!






Ibland var man tvungen att gå upp och svalka sig och då kändes det inte särskilt kallt i luften längre.



Badplatsen från andra sidan. 


Man fick bara bada i bassängen. Runt om var vattnet farligt kokvarmt!

Den här söndagen på Island hann vi med mycket, men så startade vi ganska tidigt och kom inte hem förrän vid midnatt. Om än kallt och rått, så var det ljust! Men jag avslutar mitt inlägg här, så får jag vid annat tillfälle återkomma med bilder från gejser och vattenfall mm.



Från tidigare på dagen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar