Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

söndag 8 juli 2018

Fortsättning följer...







Jag fortsätter på mitt förra inlägg och berättar - och framför allt - visar bilder från Island. På lördagen regnade det ordentligt, vi var alldeles blöta när vi kom hem från vår utflykt. Men det var det värt! Det var dimmigt och väldigt fuktigt i luften, även de stunder det inte regnade. Men det var inte alltid dimma det vi såg, utan också rök från varma källor.  Som översta bilden visar. Och nedan. Mycket fascinerande!






Ni ser att det bubblar och kokar, eller hur?






Jag har massor av bilder bara från den här utflykten, för jag tilltalas på något sätt av detta karga och mystiska landskap. Men nu får jag behärska mig... 

Undrar vad det är som gör att vissa människor tilltalas av en viss natur och andra av annan form av natur och landskap. Även om de flesta av oss kan tycka om både det ena och det andra, så kanske vi ändå berörs mer "i själen" (eller i magen, eller i hjärtat, eller var det nu kan vara) av det ena. 






Det var på lördagen som Owe fyllde år. Den dagen avslutades med ett restaurangbesök i centrala Reykjavik. Det blev mycket festligt och gott! Jag valde "Around Iceland" från menyn med flera välsmakande rätter från olika delar av Island.







Födelsedagsmannen var nöjd med dagen.


När vi körde hem till vårt lilla hus lyste solen som en liten gratulationshälsning!



Genom bilrutan.



"Hemma" vid stugan.




Vulkankrater och gejser mm kommer i nästa inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar