Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

måndag 30 oktober 2017

Märklig semester




Det blev en något märklig semester. Inte riktig som vi hade föreställt oss. Men så är det ju med livet. Ändå blev det bra.




Efter en antibiotikakur veckan innan semestern trodde jag att jag var frisk. På kvällen innan avresan, efter två gudstjänster, fick jag konstaterat att jag behövde en ny kur.
Oj, tänkte vi, är vi galna som åker iväg, tänk om... 
Vi åkte.




Galet eller inte. Sjukdom påverkade vår semester mer eller mindre nästan hela tiden. Så visst blev den lite märklig. Hade vi varit friskare hade vi sett och upplevt mer, ätit mer, handlat mer - allt är dock inte av ondo!




Men tack vare vackra Funchal på ön Madeira i Portugal, det fantastiska vädret, det fräscha och trevliga lägenhetshotellet, den soliga takterrassen, alla vänliga människor och att vi hade en lite längre semester utomlands än vanligt, så är vi mycket nöjda utifrån omständigheterna.



Från terrassen



Ja, takterrassen, vilken räddning! En ren och fräsch terrass i flera etage med swimmingpool och bubbelbad. När vi inte orkade något annat kunde vi vara här, eller när den ena inte kunde lämna rummet, kunde den andre ändå vara ute i solen, utan att vara långt ifrån. Från terrassen hade vi en fin utsikt. Både ner mot havet (Atlanten) och horisontlinjen och upp mot de höga bergen. 






Madeira är en vulkanisk ö och det präglar ön på ett dramatiskt vackert sätt. Där med också mycket kuperat. Antingen gick det uppför eller också nedför.






Madeira  är också känd för sin rika växtlighet, sina många parker och trädgårdar. Det ska jag visa en del av i ett annat blogginlägg. Nu måste jag tvätta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar