Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

lördag 7 oktober 2017

Fest!




En festlig jubileumsvecka med minnen och framtidsvisioner.




Matteuskyrkan i Boden har fyllt 40 år.








Förutom Jubileumsmässa, Vardagsmässa och i morgon Musikgudstjänst, kyrklunch och tårta, kanelbullar, mingel med tilltugg har det funnits tillfällen att minnas, se på gamla foton, urklipp, filmsnuttar och protokoll och fått lyssna till många muntliga berättelser. Matteuskyrkan har betytt mycket för många. Vi hoppas och ber om en god fortsättning för framtida år. Det är mycket spännande som ligger framför, som vi inte vet så mycket om än. 




Nu har jag ledig helg. Den blir inte riktigt som jag hade tänkt mig eftersom jag drabbats av ett par olika infektioner. Men det bästa har dock förverkligats: vår son Christofer och hans tjej har kommit hem till oss några dagar. Det är också fest! Det känns väldigt gott att ha dem omkring sig! De är så fina!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar