Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

söndag 27 november 2016

27 november




Det är söndag den 27 november idag och första advent! Det har varit en annorlunda adventshelg för min del... men adventskänslan har infunnit sig med några adventspsalmer, adventsstakar och ny, vit snö och flera minusgrader. Och faktiskt lite sol.

Den 27 november har ASTRID namnsdag. Det heter bl.a. min dotter, min brorsdotter och min mamma. På Sunderby sjukhus har vi firat mammas namnsdag och hennes födelsedag som är imorgon. Mamma som numera verkligen får kämpa för att få i sig lite mat och dryck, kunde förstås inte äta så stor tårtbit, men förhoppningsvis fick hon ändå en känsla av lite fest och gratulation.



Vad tittar de på?



Våran son Christofer har varit hemma i helgen och hälsat på oss och sin mormor. Här är vi på Unik i Luleå och äter mat. Och herrarna i familjen kikar på skidåkning på mobilen.




I dag var det sång i sjukhusets entré, så både patienter och anhöriga och personal kunde få lite adventskänsla. Det var Nederluleå församling och Sjukhuskyrkan som stod för det.

Tidigare i veckan var jag upp en sväng till Sjukhuskyrkan. Till sjukhuskyrkan tar man sig med hiss, nära kiosken och apoteket, sex våningar. Här kommer några "halvdana" bilder därifrån. 



Precis utanför hissen



Från Stillhetens rum



Sista raderna ur Erik Blombergs dikt;
Var inte rädd för mörkret:

Var inte rädd för mörkret,
ty ljuset vilar där,
var inte rädd för mörkret,
som ljusets hjärta bär.



2 kommentarer:

  1. Jag förstår hur jobbigt det är för dig. Att visa glädje på ytan och ändå har du sorg i hjärtat.
    Det är inte lätt spela de olika roller. Mina tankar finns hos dig och tänker att du är en fantastisk människa med en styrka som få har.❤

    SvaraRadera