Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

onsdag 11 maj 2016

Mellan två möten


Timmerstockens "tumavtryck".


Inget "tumavtryck" är det andra likt.

Mellan två möten gick jag en liten minipromenad mellan kyrkstugorna och kyrkan idag. I Boden alltså. Jag fascinerades över hur mycket mönster och många färger det finns! Överallt.




 Ingen stam är den andra lik.






Stenmurar är alltid fascinerande.


Vilka mönster!




Många björkar har fått musöron de sista dagarna. Men den här björken har inte kommit så långt än, även om man kan skönja en viss svag grön ton. Annars lyste grenarna nästan av silver. Hade det varit kallt hade jag trott att det var rimfrost.


Jag avslutar med en icke naturbild. Om än naturlig. Från gravplatserna vid kyrkan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar