Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

torsdag 5 maj 2016

Gökotta



Bara några bilder från Gökottan i morse på Gruvberget i Boden.


En vacker och solig morgon med många samlade från stans olika kyrkor.


Trivselträffen, från Mariakyrkan i Sävast sjöng, 
med Kjell Lindström som ledare.


Anna Grenholm, präst i Svenska kyrkan, predikade.


Min kompis på vänster sida; Folke.
Hur underbar som helst!


När jag reste på mig, upptäckte jag 
att jag hade "delat sten" med en annan kompis. 
Inte lika underbar. Dock, ganska vacker.


Grillning och fika efteråt.


Mamma och Börje var också där...

Trivselträffen avslutade Gökottan med att sjunga:
Stad i ljus
i ett land utan namn.
Ge mig liv
där allting föds på nytt.
(Py Bäckman)


Allting föds på nytt. Och på nytt. År efter år.
Tur (läs: nåd) att Gud inte blir less!
Jag tror att vi har en Gud som är generös,
som älskar att ge 
- och har mycket tålamod!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar