Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

tisdag 11 april 2023

Bara några bilder...


Owe och jag har tillbringat ganska mycket tid i vår stuga sedan vi flyttade från Boden. Vi har haft många fina "vårvinterdagar" med mycket sol. Ibland har vi varit själva, ibland tillsammans med andra från familjen.


En som gärna följer med till stugan är vårt 3-åriga barnbarn. Han ställer ofta frågan: Vad kan jag hjälpa till med? Jag hoppas att han är lika ivrig att hjälpa till också när han blir äldre 😊

Här hjälper han till med att bära in ved.


På påskafton var vi alla samlade, våra två barn med respektive och våra två barnbarn. Då kände jag mig rik och tacksam som får vara med om det. Jag tog inte så många foton, men här är några.








Vi har haft oerhört mycket snö i år och det är mycket kvar, men vi ser hur solen och värmen verkar på snön... det händer mycket nu. Allt har sin tid.


Från död till liv,
handlar påsken om
och det påminns vi också om
i naturen.



"Väntande på värme vilar rot och frö,
vet att våren kommer. Varje träd och ört
brister i blom på sin bestämda tid.
Kärlek med ditt ljus kom,
kom och hos oss förbliv".

(Psalmboken nr 204, v 4. Text: A. Frostenson) 



(En detalj från en abstrakt målning)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar