Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

lördag 12 december 2020

Ibland behövs det inte så mycket.




 Så glad för det lilla vita!

Tänk vad lite pudersnö kan lysa upp.

Ibland behövs det inte så mycket.



(Saffranssnittar med flingsalt)

Men ibland blir det lite väl färglöst i tillvaron, då får man försöka hitta ( eller göra) lite egna färgklickar.



Själv har jag provbakat en del inför juldagarna. När man provbakar får man också provsmaka 😊 Smakar det bra kan det bli så att man får baka en gång till innan jul.

Jag har också plockat bland mina akvareller. Även på målningar som inte blir så bra, finns det nästan alltid någon del som jag vill spara. Den kan vara mycket liten. Men kan användas till t.ex. collage eller gratulations- och julkort. Kanske målar jag något mer på den där lilla biten. Det är faktiskt väldigt roligt, tycker jag. Det blir ett slags återbruk. 

Ibland behövs det inte mycket för att bli glad, för att det ska bli gott, för att det ska bli fint - för att tillvaron blir lite ljusare.



Hörde ett citat av Sara Lidman på Helgmålsbönen på radion ikväll, som jag vill avsluta mitt blogginlägg med:

Lev!

Man måste leva medan man håller på.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar