Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

tisdag 6 oktober 2020

Må en ängel stå hos dig i natt

 


Må en ängel stå hos dig i natt

den sortens ängel som har sett saker

ingen nybörjarängel precis

en sådan ängel som står kvar i stormen.


Må en ängel stå hos dig i natt

och be alla böner som du inte förmår

och våga allt du inte vågar

och tro på alla underverk som du inte orkar tro på.


Må en ängel stå hos dig i natt

och påminna dig att du är älskad

viska att det som andra retar sig på hos dig

är en gåva du fått, och ska rädda världen.


Må en ängel stå hos dig i natt

och lämna kvar hos dig, när du vaknar imorgon

en obestämd, men tydlig känsla:

En ny dag, en ny värld och ett nytt hopp.

Charlotte Frycklund




I söndags firade vi den helige Mikaels dag. En söndag då änglarna på ett särskilt sätt står i fokus. Då gick mina tankar till en bön som Nätprästen Charlotte Frycklund skrivit. Leta rätt på henne på Fb och läs hennes fantastiska texter; vardagsnära och hoppfulla. Tack Charlotte, att jag får citera din bön på min blogg!

Texten finns också - lite omarbetad - tonsatt av Per Harling. Och det finns körsättning till. Ta kontakt med Charlotte Frycklund på Fb, om du är intresserad.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar