Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

torsdag 6 juni 2019

Nationaldagen




Nationaldagen går snart mot sitt slut. Dagen kan firas på olika sätt. Jag misstänker att många - som varit lediga - har tillbringat dagen utomhus. Det har nog varit den första riktiga försommardagen, känns det som, här uppe i Norrbotten. Jag har också varit ute en stund, annars har jag mött människor i mitt arbete. Jag har firat nattvard tillsammans med en person och haft dopsamtal med ett par föräldrar. Också det är vackra och varma stunder.





Tänkte bara dela med mig av några foton som gör mig glad och tacksam för det land som jag får bo och leva i. Det finns mycket som är gott och bra. Nu koncentrera jag mig bara på de naturupplevelser som jag sett och upplevt den senaste veckan ungefär.




En eftermiddag när jag kom ut från Matteuskyrkan slog en ljuvlig och välbekant doft emot mig.  Det var helt oväntat så jag förstod inte först vad det var. Jag tittade mig omkring - och så såg jag det! 





Havet och vidderna



Dimman och luften



Kvällssolen


Gud, välsigna vårt vackra land,
välsigna dess underbara mångfald av människor,
raser, kulturer och språk.
Vi ber att vi blir ett land rikt på skratt och
glädje, rättvisa och försoning,
fred och enhet, medmänsklighet,
omsorg och gegnerositet.
Vi ber denna bön, 
för en sann och äkta fosterlandskärlek,
i Jesu mäktiga namn.

Desmond Tutu




2 kommentarer:

  1. Vilka vackra och drömmande bilder du visar upp. Jag drömmer mig bort och njuter men med ett ryck är jag tillbaka i verkligheten och då rinner mina tårar över vad som väntas.❤️❤️❤️
    Kramar till dig från mig❣️
    ��������♥️♥️♥️����/A

    SvaraRadera
  2. Kära vän! Många kramar från mig till dig! Vi håller kontakten!

    SvaraRadera