Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

onsdag 19 juni 2019

Sommar!





Så är det då äntligen sommar! Så ljuvligt!







Luften, ljuset och vattnet!




Till sommaren hör också grönskan, knopp och skott.




I stugan har vi en skogstomt och jag har hela tiden tänkt att vi har inga blommor där. Inga ängsblommor. Men senast vi kom till stugan var marken full av vita små skogsstjärnor och jag upptäckte hur fina de är. 




Och när jag hade upptäckt dom, så såg jag mååånga små blommor mitt bland allt ris. Jag blev glad när jag upptäckte dessa fina Åkerbärsblommor! Norrbottens landskapsblomma! När jag hade upptäckt några, så såg jag plötsligt att det fanns rätt många. Man måste ha den rätta blick-inställningen. 




Så den här sommaren glädjs jag alldeles särskilt åt de riktigt små blommornas skönhet. De finns! Också i skogsmarker. Vita, gula, rosa, lila, blå... Många små gjorda med ömhet och detaljrikedom. Vilken skapare!




Till sommaren hör också de ljusa nätterna.

Tack gode Gud för sommaren!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar